קידום אתר

כל מי שמחזיק באתר אינטרנט חדש שזה עתה בנייתו הסתיימה שומע, שעכשיו מתחילה העבודה הקשה, עכשיו מתחיל הדבר האמיתי. קידום האתר בגוגל. הרי מה הטעם להקים אתר אינטרנט אם הוא לא מקודם?

לפני שנסביר למה אנחנו צריכים לעבוד על קידום אתר בגוגל, נסביר בקצרה מה זה אומר בכלל ולשם כך צריך להבין כיצד גוגל עובד. המערכת של גוגל עובדת על ביטויים מסוימים שגולשים מקלידים בזמן החיפוש, המערכת יודעת לבחון מה הם הביטויים הפופולאריים ביותר. המערכת גם יודעת אילו אתרים בתחומים השונים קשורים לביטוי, וכן אילו אתרים עובדים על פי כללי הקידום של גוגל, מבחינת עדכניות ורלוונטיות לגולש.

לכן כשאנחנו מקלידים ביטוי מסוים, אנחנו נקבל רשימת אתרים מסוימת באותו תחום. אותם אתרים, אנחנו יכולים להיות בטוחים, עבדו על בסיס הכללים של קידום אתר כפי שגוגל דורשת. גוגל גם דואגת לעדכן מעת לעת את האלגוריתמים שלה, כך שמנוע החיפוש יותאם לכללים מסוימים, חדשים. למשל, בשנים האחרונות יש דגש נרחב יותר על חיפוש דרך מכשירי סלולר, וכן אנחנו יכולים למצוא דגש נרחב לחיפושים לוקאליים (כלומר חיפושים על פי עיר או אזור). כך היא מאפשרת למקד יותר את החיפוש. מתוך הבנה שזה מה שהגולשים מחפשים.

קידום אתר בגוגל הוא למעשה הכלי המוביל לפרסום ושיווק של האתר במנוע החיפוש, מאחר ומדובר במנוע הפופולארי ביותר, אז זה גם הכלי המוביל לפרסום באינטרנט כיום. זו הסיבה שכל מי שבונה אתר אינטרנט חייב לעבוד על פי כללי קידום.

חשוב להדגיש, העבודה על קידום אתר, לא מתחיל כשבנייתו נגמרת, להיפך, כבר בשלב בניית האתר, מתבצע הליך אפיון האתר כך שהוא יתאים לתהליך הקידום שלו בעתיד. זה נכון לגבי בניית העמודים, היררכית האתר, כותרות, מאפיינים של קידום אתר בכל עמוד ועמוד, יצירת קישורים פנימיים ועוד.

קידום אתר הוא תהליך מאוד מורכב מצד אחד, אך מצד שני בלעדיו לא ניתן להביא לחשיפה שלו ברשת. מי שבונה אתר אינטרנט ולא דואג לקדם אותו, כאילו לא עשה כלום, שכן איש לא ידע על קיומו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.